Kaupan tutkimuspäivä

Kiitos kaikille vuoden 2018 Tutkimuspäivän osallistujille ja puhujille!

Vähittäiskaupan Tutkimussäätiö järjestää vuosittain Kaupan tutkimuspäivän, jossa esitellään kauppaa koskevia ajankohtaisia tutkimuksia kaupalle ja sen sidosryhmille. Tutkimuspäivää on järjestetty 1990-luvulta alkaen vuosittain tammi-helmikuun vaihteessa.

Tutkimuspäivän tavoitteena on lisätä tutkijoiden, kaupan alan ja sen sidosryhmien välistä vuorovaikutusta.

Kaupan tutkimuspäivä 2018: Kauppa kuluttajan peilinä

Ohjelma:

9.30
Aamukahvi ja ilmoittautuminen

10.00
Kuluttaja – Nyt
Anu Raijas, tutkimuspäällikkö, Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV)

Vertaiskauppa 2018: volyymi, valta ja vaikutukset
Hannu Saarijärvi, palvelujen ja kaupan professori, johtamiskorkeakoulu, Tampereen yliopisto

Kansainväliset palvelualustat: tie menestykseen vai kuolemansuudelma kotimaiselle kaupalle?
Lasse Mitronen, professori (Professor of Practice), markkinoinnin laitos, Kauppakorkeakoulu , Aalto-yliopisto

Näkökulma: Kauppakeskukset uuden ajan palvelualustoina
Mikko Östring, johtaja, toimitilat, RAKLI ry
Juha Tiuraniemi, Vice President, Colliers International Finland

12.00
Lounas

12.45
Uuden korkeakouluyhteistyön julkistus

Consumers and Swedish Pharmacy Market
Björn Falkenhall, Chief Economist , Sveriges Apoteksförening

Euroopan paras ruokakauppa?
Markku Hautala, kauppias, K-Citymarket

14.00
Kahvi

14.30
Big data ja analytiikka palvelevat kuluttajaa
Tuulikki Markkula, Chief Marketing Officer, Houston Analytics Oy

Kommentti
Arhi Kivilahti, kehitysjohtaja, Kesko Oyj

Hyvällä johtamisella lunastetaan asiakaslupausta
Kirsti Malkamäki, kauppatieteiden tohtori

16.00
Päivän lopetus

Osallistumismaksut:

  • 220 € / hlö
  • 190 € / hlö, mikäli yritys on Kaupan liiton tai Kaupan liiton erikoiskaupan toimialaryhmään kuuluvan liiton jäsen
  • 75 € / hlö, opiskelijat